Benieuwd hoe ik dit meesterwerk heb gemaakt?
Bekijk hieronder de FAQ, waar ik al je vragen beantwoord!
Ik heb dit werk in 2024 gemaakt in mijn studio in Hoogstraten, als onderdeel van de INK collectie.
Ik gebruikte inkt en bister op papier.
Het is ook de eerste keer dat ik witte inkt met succes heb gebruikt! Wat een enorme doorbraak was voor mij.
JAZEKER…
Ik heb met veel plezier deze Japanse inktschildering gemaakt, en wel om drie simpele redenen 👇
Ten eerste omdat inkt zo’n eenvoudig materiaal is. En van mij een totale minimalist maakte. Opeens… telde elke penseelstreek. En had elke lijn een doel.
Ten tweede, vanwege de manier waarop inkt over het papier vloeide. Het creëerde beweging en emotie op een manier waarop GEEN ENKEL ANDER materiaal dat zou kunnen.
Ten derde, het contrast van zwart op wit. Het is stil, maar toch zo krachtig.
En bovenal voelde het creëren met inkt voor mij als een vorm van meditatie. Het bracht me rust. Kortom… inkt is HET BESTE. En ik kan niet wachten om er in de toekomst mee door te gaan werken.
Duh 👇
Dit werk is super uniek en onderdeel van een exclusieve collectie. Dus zodra het weg is, zul je nergens meer zoiets vinden. Dat is het mooie eraan.